Teslas

Såhär i efterhand...

Kategori: Psykvården

...Vet jag inte riktigt hur jag upplevde det att ligga inne.
Alltså att vara där var ju ganska så skönt, man slapp laga mat, städa och allt sånt.
En liten minisemester helt enkelt men det var frustrerande att det fanns så många regler och att alla avdelningar hade olika regler och olika 'lyx'.
Vi fick till exempel inte göra någonting, inte ens prata med dom från andra avdelningar.
Nu gjorde vi visserligen det ändå.
Vi fick inte dricka cola, energidricka, kaffe eller något efter klockan 16.
Tror inte vi fick dricka cola eller energidricka ö.h.t.
På andra avdelningar fick dom pannkakor, kaffe dygnet runt, korv med bröd osv medan vi fick vara glada om maten ens räckte på avdelningen.
Jag som hade specialkost fick sällan mat alls.
 
Det som var mest frustrerande var att läkare och skötare inte lyssnade på en.
Man behandlades som efterbliven trots att man var helt 'normal' eller hur man ska säga.
 
Dom lyssnade inte på vad man behövde eller inte behövde.
Dom tog beslut över ens huvud och tryckte i en massa mediciner som man egentligen hade klarat sig utan.
Jag äter nu INGA av dessa mediciner som dom tvingade i mig och jag kunde inte må bättre.
 
 
Vad har DU för erfarenheter av psykvården?
Kommentera inlägget här: